sunnuntai 15. joulukuuta 2013

Hurvittelemassa huvipuistossa ja Miamin rannoilla

Lauantaiksi oli suunnitelma herätä aikaisin aamulla, mutta eihän me päästy sängystä ylös.. Soitettiin respaan ja peruttiin aamuksi sovittu shuttle kyyti ja jatkettiin unia. Kun vihdoin päästiin sängystä ylös päätettiin ostaa lippu vain yhteen puistoon ja meidät sai vieraakseen Universalin Adventures Island.

Ajettiin hotellilta puiston parkkiin ja lähdettiin tutustumaan härveleihin. Päätös yhdestä puistosta oli oikea, koska jouduttiin joihinkin laitteisiin odottamaan jopa yli puoli tuntia ja se on vielä varsin vähän sesonkiin verrattuna, jolloin jonot voi olla yli tunnin.

Osa puistosta

Huvipuiston laitteet oli mahtavia ja kyydit aika paljon pitempiä mitä esim. Suomessa on tottunut lintsillä. Parhaimpana mieleen jäi vuoristorata hulk, 3d simulaattori spiderman, järjettömän iso Harry Potterin linna ja Jurassic parkin dinosaurukset (miten voi näyttää niin aidoilta?). Ei ehkä kuitenkaan Abu Dhabin ferraripuiston voittanutta vuoristorataa tullut vastaan, mutta silti u&t suosittelee.

Jurassic parkissa

Harryn linna

Hannu ja Kalle

Puistossa oltiin melkein seistsemään ja sen jälkeen alkoi kevyt 350km ajelu Miamiin. Matkalla Tuomas viihdytti itseään (Hanne ei nauttinut) ulvottamalla auton renkaita aina tulleista lähdettäessä. Puolessa välissä pysähdyttiin Mäkkärillä etsimään netistä hotellia Miamista. Polkon suosituksesta otettiin majoitus south beachilta ja hotelliksi valikoitui La Flora.

Perille päästyä jätettiin auto valet parkingiin ja siirryttiin hotelliin nukkumaan, niin rankka päivä ettei jaksanut edes oluelle lähteä vaikka meininki hotellin ympäristössä oli melkoinen.

Sunnuntaina nukuttiin pitkään ja herättiin vasta ysiltä. Aamupala naamariin ja Miamin rannoille makoilemaan. Miamin biitseillä bongattiin paljon enemmän yläosattomia, kuin brasseissa mutta siltikään mielikuva silikoniblondeista täynnä olevasta rannasta ei täyttynyt..

Paikallista uimapukumuotia

Piirrä se santaan

Iltapäivällä lähdettiin reissun rankimmalle osalle - Shoppailemaan Sawgrass milliin. Aikaa taas tuhraantui ostoskeskuksessa melkein viisi tuntia ja rahaa paloi paljon, mutta vastinettakin saatiin. Yöllä köröteltiin takaisin hotellille ja lähdettiin etsimään ruokapaikkaa. Oli ranta tosi hiljainen verrattuna eiliseen, mutta ruokaa saatiin ja niin oli taas yksi päivä paketissa.. Huomenna viimeinen päivä, harmi. :(